• pt. Maj 14th, 2021

Porady ginekologa z Warszawy

Porady ginekologa z Warszawy dotyczące ciąży przechodzonej w czasie gorącego lata

Wakacje to sezon zabawy na słońcu. Wielu dorosłych może pamiętać radość z wakacji, w tym cotygodniowe pikniki lub grille i dni przy basenie. To nie musi skończyć się, kiedy zajdziesz w ciążę. Poniżej przedstawiamy kilka prostych (ale niezbędnych!) wskazówek, dzięki którym z łatwością przejdziesz w ciąży przez skwierczące lato.

 

Wskazówki ginekologa

  1. Pozostań stale nawodniona. Większość dorosłych kobiet potrzebuje około 1,5 litra wody, aby być prawdziwie nawodnionym. Zużywanie wody nie polega wyłącznie na utrzymywaniu chłodu, lecz na odpędzaniu niepotrzebnych skurczów macicy i przerażających zaparć. Dla tego ostatniego szklanka ciepłej wody z dodatkiem cytryny każdego ranka po przebudzeniu może pięknie poradzić sobie z tym problemem.

Sezon letni przynosi ze sobą świeże, dojrzałe w słońcu owoce i warzywa. Dzięki tym prostym chłodnym orzeźwiającym przyjemnościom możesz wspierać swoje nawadnianie.

  1. Spędź dzień na plaży. Wiele kobiet w ciąży nadal jest nieco zdezorientowanych tym, czy mogą pójść na plażę czy na basen. Odpowiedź brzmi: tak, tak! Czas w wodzie zapewnia odświeżenie, a także łagodzi niektóre fizyczne obciążenia, które występują w czasie ciąży. Tylko pamiętaj, aby używać dużo kremu przeciwsłonecznego przed i po kąpieli.

W czasie ciąży kobiety powinny zachować szczególną ostrożność podczas ekspozycji na słońce, ponieważ może to spowodować przegrzanie i odwodnienie (patrz punkt 1) – mówi ginekolog z Warszawy.

  1. W czasie ciąży nogi i stopy mogą stać się frustrująco niewygodne, gdy obrzęk nie jest dobrze zarządzany. Jak możesz zarządzać tym efektem ubocznym ciąży? Wspierając nogi, kiedy tylko masz szansę. Warto zapisać się na profesjonalny masaż stóp.
  2. Idź na zakupy. Jednak nie idź tylko na zakupy, idź na zakupy z celem. Gorące letnie słońce zaostrza ciepło i wilgoć. A tam gdzie jest ciepło i wilgoć, istnieje szansa na drożdże, co oznacza, zapalenie pochwy. Aby zapewnić sobie optymalny komfort, ubrania muszą być oddychające i jeśli to możliwe, również odprowadzające wilgoć. Im więcej wilgoci i ciepła można odciągnąć od skóry, tym mniejsze możliwości tworzenia się drożdży w intymnych miejscach.
  3. Chodzenie jest jednym treningiem, który pasuje do kobiet w ciąży o różnym poziomie sprawności. Może on być spokojny lub bardziej stanowczy w zależności od tego czego potrzebujesz. Nie wymaga on żadnych inwestycji (wszystko, czego naprawdę potrzebujesz, to dobra para butów i butelka wody).

Podczas gdy każda kobieta może czerpać korzyści z mniej intensywnych treningów, jak chodzenie, które są łatwiejsze w stawach to ćwiczenia w wodzie są idealne dla przyszłych matek. Często zawierają one elementy jogi i ruchy taneczne.

 

Ciąża w okresie letnim może być wygodna i zdrowa. Ginekolodzy w Warszawie, jak i każdym innym mieście są po to, aby wspierać Cię profesjonalną opieką w przyjaznym otoczeniu. Zadzwoń, aby umówić się na wizytę z ginekologiem, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *